دفتر نشر اثار واندیشه های حجت الاسلام سروری

×
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
دوشنبه, 03 تیر 1398
کودکان در فضای مجازی نوجوانان در فضای مجازی خانواده و شبکه های اجتماعی میوه های اخلاقی انبیاء زندگی و خدا فصل دل تکانی خصوصیات مرد خوب و اهل زندگی بر باد رفته منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر پله ای تا خدا اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال در دست چاپ در دست چاپ در دست چاپ
آیه های زندگی
آیه های زندگی
آیه های زندگی

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ سوره حجرات ایه 12

 

ای‌ کسانی‌ که‌ ایمان‌ آورده‌اید، از بسیاری‌ ازگمانها بپرهیزید که‌ پاره‌ای‌ از گمانها گناه‌ است‌…

[ آرشیو کامل ]

قیام فاطمیه برای دفاع از ولایت بود

 

 
پژوهشگر تاریخ اسلام ونویسنده کتاب خطبه فدکیه ذوالفقار فاطمه  بابیان این که منکران شهادت حضرت زهرا(س)باید پاسخ دهند گفت: قیام فاطمیه، هزار و چهارصد سال با خون دل ائمه(ع) و شیعیان حفظ شد و عقبه  وخط مقدم شیعه است. وعلاوه بر ابعاد معنوی وعاطفی به زوایای دیگر این قیام باید پرداخت.نزاع بر سر چهار تا نخل خرما نبود درچهار سالی که فدک را بی بی داشت وسالانه 24 هزار دینار در امد داشت 12وصله به چادر شفیعه محشر بود .اگر چه فدک پشتوانه اقتصادی خوبی بود برای اهل بیت اما بحث  مظلومیت ولایت ودفاع از ان  بود.بحث ولایت ستیزی بود که سران سقیفه در جامعه باب کرده بودند.

حجت‎ الاسلام سروری در گفتگو با خبرگزاری حوزه گفت: فدک، یکی از مهمترین بحث هایی است که در حوزه معارف فاطمی پیش روی پژوهشگران و تاریخ بوده است؛ خطبه معروف حضرت زهرا(س) پیرامون فدک یکی از مهمترین نشانه های مظلومیت آن حضرت است.خطبه فدکیه از حضرت زهرا  نوعی اعتراض بود بر سر کوتاهی مردم نسبت به ولایت.خط مقدم دفاع از ولایت بود.خطبه فدکیه دایره المعارف شیعه است.خطبه فدکیه تمیز دادن بین فرهنگ علوی با فرهنگ سقیفه است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) از پیش کشیدن مسئله فدک، تنها به دنبال احقاق حق ولایت بود؛ ایشان تلاش کردند که بحث امام زمان به انزوا کشیده نشود؛ تمام کتب اهل سنت بر صحت حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه ... »گواهی داده اند.

 

* منکران شهادت پاسخ دهند

این کارشناس تاریخ اسلام بیان کرد: وقتی که عامه نیز در کتب خود بر نبوی بودن این حدیث تاکید دارند، باید ببینند که آیا امام زمان ایشان چه کسی بوده است؟ اگر به تعبیر علامه امینی برای اثبات حقانیت امیر المومنین هیچ دلیلی نداشته باشیم  همین بس است که بعد از رحلت پیامبر امام زمان حضرت زهرا کی بود وتا اخرین لحظه دم از چه کسی زد واعتراض به  چه کسانی بعد از رحلت رسول خدا داشت. وتارآخرین لحظات آخر عمر از آنها راضی نشد سران سقیفه بود.نکته دیگر در این زمینه، شکل فجیع بیعت گرفتن از خاندان رسول خدا و سوزاندن خانه امام علی(ع) و شهادت حضرت زهرا(ع) است که منکران شهادت حضرت زهرا(س) باید به آنها پاسخ دهند.این دمکراسی نبود بلکه نوعی کودتا بود از جانب کودتا چیان سقیفه. کوتا چیان از چند نوع اهرم علیه جامعه واهل بیت انجام دادند:1-از روش رعب ووحشت استفاده کردند.از قبیله خون آشام و وحشی بنی اسلم برای سرکوب  مردم استفاده کرند.2- از روش تطمیع استفاده کردند خواص جامعه را با پول ووعده های مالی خریدند مثل ابوسفیان وطلحه.3- ازتزویر استفاده کردند واز سیاست مذهب علیه مذهب استفاده کردند..4- تهدید وکشتن صحابه در جامعه مثل مالک بن نویره وتجاوز به زن او-قطع حقوق ام سلمه زن سومی پیامبر به جرم طرف داری ولایت. سوزاندن ابن فجائه در مسجد.کشتن سعید بن عبدالله- کشتن ام فروه از شاگردان بی بی حضرت زهرا.5- جعل حدیث به دروغ  نحن معاشر الانبیاء لانورث ما ترکنا صدقه.

قیام  فاطمیه تلاش برای افشای بدیها سران سقیفه وبر کنار زدن چهره نفاق وتزورآنها بود.


حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه  فدکیه بعضی از عوامل انحراف بعد از رسول خدا را بیان می کند و می فرماید:

  • نفاق اولین آسیب پس از پیامبر

اول :ظَهَرَ فِیکُمْ حَسِیکَهُ النِّفَاق:حَسِیکَهُ به معنای خار است ظَهَرَ فِیکُمْ حَسِیکَهُ النِّفَاق یعنی خارهای نفاق در بین شما ظاهر شد.

دوم:گسترش منکرات در جامعه: وَ سَمَلَ جِلْبَابُ الدِّین‏:جلباب لباسی است که تمام بدن را می پوشاند، ، به چادر خانم ها هم جلباب گفته می شود. وَ سَمَلَ جِلْبَابُ الدِّین‏، سمل به معنای کهنه شدن است. پوشش دین در جامعه رنگ باخت . لباس کهنه وبلندی بر قامت دین سران سقیفه  پوشاندند که دین را از طراوت ونوع بودن در سایه ولایت را گرفتند.

سوم: به صحنه آمدن منحرفان وَ نَطَقَ کَاظِمُ الْغَاوِین‏:گمراهان خاموش به سخن در آمدند.

چهارم حضور فرصت طلبان: وَ نَبَغَ خَامِلُ الْأَقَلِّینَ:نبغ به معنای ظهور است. خامل یعنی گمنام.  یعنی فرصت طلبها به صحنه آمدند.  آدمهای پست وفرومایه  منزلت پیدا کردند 

پنجم :صحنه گردانی رهبران اهل باطل وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْمُبْطِلِین:هدر به معنای فریاد شتر است. فنیق هم به معنای شتری است که احترامش می کنند و نمی کشندش. وَ هَدَرَ فَنِیقُ الْمُبْطِلِین شترهای اهل باطل بانگ برآوردند جولان می دهند.

سران سقیفه  به تعبیر حضرت فاطمه زهرا استوسع وهیه دین مردم را سست کردند واعتقادات مردم را به غارت بردند.

وی با اشاره به روایات کتب اهل سنت نسبت به مسئله بیعت گفت:کسانی که به در خانه حضرت زهرا(س) آمدند ،همه می دانستند که این خانه، خانه حضرت زهرا(س)است؛ بعد از آیه تطهیر دوازده ماه هر روز پیامبر(ص) می آمدند و پشت در، به اهل خانه سلام می دادند، اما نکته جالب توجه اینجاست که در این یک سال همه مردم این حرکت معنا دار پیامبر(ص) را می دیدند و چنین به این خانه و اهلش جسارت کردند. ودر لاک سکوت بعضا رفتند به خاطر اون چهار دلیلی که بیان شد.

نویسنده کتابی خطبه فدکیه ذوالفقار فاطمه عنوان کرد: تاریخ طبری به دقت نقل کرده است که آتش زنندگان درب خانه حضرت زهرا(س) به خوبی از متحصنین دراین منزل شناخت داشتند و پشت درب با حضرت زهرا(س) سخن گفتند و ایشان را تهدید کردند که اگر درب را باز نکند خانه و اهلش را به آتش می کشند.

نویسنده کتاب بی بصیرتانی از تاریخ کربلا، یادآورشد: یکی از گواهان شهادت حضرت زهرا(س) ،نامه ای است که توسط یزیدبن معاویه به عبدالله پسر دومی نشان داد و به او یادآورشد که پدرت در نامه ای به پدرم معاویه  این حقیقت را به خوبی توضیح داده است که چه جسارتی را نسبت به دختر پیامبر خدا رواداشته است.وچه اتفاقی پشت درب خانه فاطمه زهرا افتاد.پس تو عبدالله  برای کشتن حسین علیه السلام مرا ملامت  وسرزنش وتوبیخ نکن.

وی یادآورشد: سوال این است که اگر حضرت فاطمه زهرا(س) مصبیت ندیده به چه مرضی از دنیا رفت؟ اگر هیچ مساله ای درکار نبوده؛ چرا به نقل بخاری، آمدند اصرار به راضی کردن حضرت زهرا(س) داشتند و سه شب آمدند تا حضرت ایشان را ببخشد؟ ولی حضرت جواب ندادند.

نویسنده کتاب بصیرت در زندگی عنوان کرد: شیعه مظلوم است و به دنبال مظلوم نمایی نیست؛ قیام فاطمیه، هزار و چهارصد سال با خون دل ائمه و شیعیان حفظ شد و عقبه شیعه است؛ فاطمیه خط مقدم است که از درون و بیرون باید این بحث را ثابت کنیم.

حجت الاسلام سروی گفت: جسارت قاتلان حضرت زهرا(س) به حدی بود که حتی قصد نبش قبر حضرت را داشتند زیرا امام علی(ع) چندین قبر در بقیع کندند تا آنها را گمراه سازند که امام علی(ع) اجازه این کار را به آنها نداد.

:: دسته : مصاحبه ها
تاریخ : 23 اسفند 1394 .:. نظرات : 0 .:. بازدید : 916
مطالب مشابه :



توجه : پرکردن فیلدهای ستاره دار الزامی است.
نام:*
ایمیل:*
کد امنیتی: *

کودکان در فضای مجازی نوجوانان در فضای مجازی خانواده و شبکه های اجتماعی میوه های اخلاقی انبیاء زندگی و خدا فصل دل تکانی خصوصیات مرد خوب و اهل زندگی بر باد رفته منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر منهاج المنابر پله ای تا خدا اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال زندگی با خورشید هشتم الفبای زندگی الفبای زندگی جلد 2 نقش ماهواره در زندگی بصیرت در زندگی اخلاق کریمانه فرهنگ و اقتصاد بی بصیرتانی از تاریخ کربلا هنر سخنوری در اعجاز بیان هنر سخنوری در اعجاز بیان چگونه سخنران خوبی شویم؟ یارانی از تبار عرشیان الفبای زندگی بصیرت در زندگی چاپ اول زندگی به سبک آفتاب خطبه فدکیه ،ذوالفقار فاطمه(س) همدلی و همزبانی دولت و ملت پنجره ای به زندگی اقتصاد مقاومتی ردپای گرگ در دست چاپ
دفترنشر آثار واندیشه های استاد سروری
طراحی و بهینه سازی : ثامن تم
X
کانال ایتااستاد